onsdag den 23. oktober 2013

Min efterårsferie

Som jeg allerede har nævnt et par gange før her på bloggen, så har jeg været væk hele efterårsferien. Jeg har tilbragt 10 pragtfulde dage i en skov et sted på Fyn sammen 100 andre spejdere med samme passion som mig.
Vi er et team på 22 personer, der sammen har brugt det meste af et år på at planlægge 7 dages kursus for 80 kursister fra hele landet på omkring de 13 år. Vi sætter dem sammen i blandede patruljer på otte spejdere med en vejleder tilknyttet. Udover at lære om samarbejde på den hårde måde (bo sammen med syv fremmede i en uge), så prøver vi at lære dem om planlægning, konstruktiv kritik, evaluering og god kommunikation – på et plan, hvor man som 13 årig kan være med.
Jeg vil gerne vise jer billeder fra min uge, men jeg vil ikke vise billeder af deltagerne, så det bliver et lidt anderledes udpluk af billeder.
Se videoer fra kurset på YouTube

Et lille udpluk af lejren

Spejdere kan også være kreative. Dekorering af porcelæn.

Perleskåle af store Hama-perler.

Forhindringsbane i skoven

Stor fed og meget behåret larve

"Kemi-udslip", der gjorde skovens dyr syge. Heldigvis reddede spejderne skoven og dyrene til sidst (Spejderlogik)

Skoven var fyldt med efterårssvampe. Både spiselige og ikke så spiselige. Her er det nogle meget flotte røde fluesvampe.


Så skøn natur i området!

Jeg fik testet min nye regnjakke

Ved hjælp af fakler, tilråb, slangebøsser og bolde med havregryn fik spejderne jaget kemifabrikkens medarbejdere væk, så der kunne placeres en bombe, der sprængte hele fabrikken i luften (Spejderlogik)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg elsker kommentarer og glæder mig til at læse din.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...